Gitaar spelen #1: The mighty jungle

2 Feb

Vandaag ga ik jullie het eerste nummer leren om te spelen op de gitaar. Ik ga vaker een artikel plaatsen met een leuk nummer zodat jullie er steeds meer leren! Vandaag ga ik jullie zoals beloofd een nummer leren voor beginners, dit was het allereerste nummer dat ik ooit leerde spelen en is heel makkelijk.

Voor het gemak laat ik 5 snaren weg omdat je dit nummer maar op 1 snaar speelt namelijk alleen de onderste .

-the mighty jungle-

-x-2-4-2-4-5-4-2-x-2-4-2-x-4-2-

Dit is maar een klein stukje van het lied , maar je moet het de hele tijd doorspelen zodat je het onder de knie hebt !

Probeer dit stuk niet alleen met je wijsvinger te raken maar ook met je ringvinger dan heb je later niet zoveel moeite om over te schakelen.

2e fret = wijsvinger

4e fret = ringvinger

5e fret = ringvinger

Ook kun je proberen om het makkelijker te maken  door je wijsvinger te laten staan als je de 4e of 5e fret aanraakt . Dat maakt geen verschil in geluid.

Groetjes ,,

Sanne

Geef een reactie

