Gedicht (Syndroom van Down)

27 Jan

Syndroom van down

Dit gedicht heb ik zelf geschreven omdat ik vind dat we ook eens moeten denken aan de mensen die het gewoon minder goed hebben als ons, dat anders ook goed is, en we het niet moeten discrimineren. Dat het ook mensen zijn met gevoelens , en geen robots or whatever.

Bij jou voel ik mij veilig

Angstig van verdriet schuil ik bij jou

Jij kan ook bij mij terecht

Hopelijk wil je dat wel

Ik ben geen monster die je opeet

Ik ben een kind met veel verdriet en heb veel dingen onder de leed

Bij jou voel ik mij niet alleen

Iets magisch is bij jou te vinden

Soms hebben we ruzie en niets meer gemeen

Ik ben geen monster die je opeet

Ik ben ook gewoon een kind net als alle anderen

Maar als alles dan weer goed is

Voel ik me niet meer down.

Tegen jou kan ik alles vertellen

en je verteld niets door

Deze ziekte heeft mijn leven over genomen

Maar toch ben ik gelukkig met hoe ik ben

Jammer genoeg kan ik niet alles worden wat ik wil

Andere mensen vinden me eng

Dat maakt het verschil

Mijn droom is om achter de kassa te staan

Jammer genoeg kan dit niet

Ik schrik de mensen dan af

Waarom vinden ze dit

Mijn liefste knuffel ik zal je nooit vergeten

Jij bent de enige die mij accepteert hoe ik ben en ook mijn beste vriendin

Groetjes,,
Sanne

Geef een reactie

